Zwroty

Reklamacje Zwroty

REGULAMIN ZWROTU TOWARÓW

§ 1 Cel i przeznaczenie regulaminu

Celem Regulaminu jest określenie zasad, na jakich Klienci mogą zwracać towary zakupione w Basco 2.

§ 2 Podstawowe definicje

Basco 2 – Basco 2 Mielec sp. z o.o., ul. Inwestorów 4, 39-300 Mielec; NIP: 817-10-00-867; REGON: 690302608; KRS: 0001066423

 Klient – podmiot (osoba fizyczna, osoba prawna lub podmiot nie posiadający osobowości prawnej), który dokonuje zakupów w Basco 2

Towar – dobro materialne zakupione w Basco2

Zwrot – towar, który nie jest rozumiany jako reklamacja (objęty odrębnymi przepisami) i którego zwrot do Basco2 nie wynika z pomyłki w realizacji zamówienia

Zgłoszenie – wniosek Klienta o zgodę Basco 2 na zwrot towaru

§ 3 Postanowienia ogólne

  1. Regulamin dotyczy zwrotu towarów przez Klienta do Basco 2.
  2. Regulamin nie dotyczy towarów rozumianych jako reklamacja.
  3. Zwroty towarów wynikające z pomyłki w realizacji zamówienia przez Basco 2 nie są objęte postanowieniami regulaminu.
  4. Zwrot towarów jest możliwy po wcześniejszym zaakceptowaniu przez Basco 2.
  5. Zwrot towarów do Basco 2 możliwy jest w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty dostawy do klienta.
  6. Zwracany do Basco 2 towar powinien być pełnowartościowy, tzn. powinien przedstawiać taką wartości użytkową i wizualną, jak w momencie dostarczenia towaru do klienta (w przeciwnym razie towar zostanie oddany klientowi).
  7. Zwrot towaru zakupionego pod specjalne zamówienie klienta możliwy jest jedynie w przypadku akceptacji zwrotu przez dostawcę/producenta, przy czym klient ponosi koszt transportu towaru do dostawcy/producenta.
  8. Nieuzgodniony wcześniej przez Klienta zwrot towaru nie jest procedowany i rozpatrywany.

§ 4 Procedura postępowania

  1. Zwrot towaru do Basco 2 odbywa się zgodnie z przepisami regulaminu.
  2. Informację o chęci zwrotu towaru do Basco 2 należy składać na Panelu B2B Basco 2 poprzez formularz zwrotów online lub drogą mailową do opiekuna Klienta lub Działu Handlowego Basco 2 udzielając możliwie wyczerpujących informacji dotyczących zwrotu:
  • Numer dokumentu handlowego
  • Specyfikacja zwracanego towaru
  • Ilość zwracanego towar
  • Powód zwrotu towaru
  1.  Klient może zostać poproszony o udzielenie dodatkowych informacji wyjaśniających, dotyczących zwrotu.
  2. Po zgłoszeniu chęci zwrotu towaru, Klient otrzyma informację zwrotną o wszczęciu procedury zwrotu.
  3. Zwrot towaru do Basco 2 jest wstępnie rozpatrywany pod względem formalnym (określonym w § 5) i fizycznym po otrzymaniu zwrotu (określonym w § 6).
  4. Wstępna decyzja o akceptacji lub odrzuceniu zwrotu towaru podejmowana jest przez Basco 2 możliwie szybko, a informacje o dalszych krokach procedury zwrotu towaru, przekazywana jest Klientowi telefonicznie lub mailowo (w przypadku zwrotu towaru pod specjalne zamówienie informacja o akceptacji lub odrzuceniu zwrotu przekazywana jest po podjęciu decyzji przez dostawcę/producenta).
  5.  Wstępna decyzja o akceptacji zwrotu towaru podejmowana jest po analizie przesłanek formalnych (określonych w § 5), ale może zostać zmieniona po ocenie fizycznej (określonej w § 6). Jeśli czynności organoleptyczne, niewłaściwie zwrócony towar lub niewłaściwa ilość towaru wykażą niezgodność z informacjami przekazanymi wcześniej, towar zostanie zwrócony Klientowi.
  6. Po otrzymaniu wstępnej decyzji o akceptacji zwrotu, klient:
  • dostarcza towar na własny koszt do Basco 2
  • przekazuje opiekunowi Klienta
  • w przypadku obsługi przez transport wewnętrzny, klient przekazuje kierowcy Basco 2 zwracany towar, jeśli ten posiada wypełniony Protokół Zwrotu pozwalający na identyfikacje Klienta i Zwrotu, na którym widnieje akceptacja pracownika Działu Handlowego Basco 2.
  1. Basco 2 nie przyjmuje zwrotów w innych miejscach niż siedziba Firmy.
  2. Dostarczony do Basco 2 zwrot towaru oceniany jest pod względem fizycznym (określonym w § 6), który stanowi drugi etap rozpatrywania zwrotu. W przypadku pozytywnej weryfikacji i akceptacji zwrotu, klient otrzyma drogą fakturę korygującą do faktury sprzedaży, której dotyczy Zwrot, a następnie otrzyma drogą mailową informację o finalnej decyzji dotyczącej przyjęcia zwrotu z prośbą o akceptację.
  3. Opłata za zwrot towaru pod specjalne zamówienie - uzgodniona wcześniej z dostawcą/producentem – zostanie automatycznie potrącona z faktury korygującej.

§ 5 Kryteria formalne

  1. Zwrot towaru przez klienta możliwy jest w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty dostawy towaru.
  2. Basco 2 nie przyjmuje zwrotu towarów dostarczonych w okresie dłuższym niż 30 dni od daty dostawy.
  3. Basco 2 nie przyjmuje zwrotu towarów zakupionych w innych firmach.
  4. Towary wymienione poniżej nie podlegają zwrotowi i nie są rozpatrywane:
  • promocyjne
  • wyprzedażowe
  • zakupione jako uszkodzone po niższej cenie
  • zakupione pod specjalne zamówienie, jeżeli dostawca/producent nie wyraził zgody na Zwrot
  • używane
  • zwrócone w niepełnych jednostkach sprzedażowych (ścinki z pełnych kręgów rury lub ścinki rur stalowych)

§ 6 Kryteria fizyczne

  1. Zwracany do Basco 2 towar powinien był pełnowartościowy, tzn. powinien przedstawiać taką wartości użytkową i wizualną, jak w momencie dostarczenia towaru do klienta.
  2. Towar niepełnowartościowy, pomimo spełnienia przesłanek formalnych, nie podlega zwrotowi.
  3. Za towar niepełnowartościowy uznaje się taki, który:
  • nie znajduje się w oryginalnym opakowaniu
  • posiada uszkodzone opakowanie
  • posiada brudne opakowanie
  • nie znajduje się na oryginalnym nośniku (paleta, obudowa, skrzynia itp.)
  • posiada uszkodzenia mechaniczne (zarysowania, wgniecenia, odrapania itp.)
  • jest brudny
  • był otwierany
  • był używany lub montowany
  • jest przeterminowany
  • jest zdekompletowany

§ 7 Postanowienia końcowe

  1. Ewentualne odstępstwa od Regulaminu wymagają pisemnej akceptacji.