Zwroty
REGULAMIN ZWROTU TOWARÓW
§ 1 Cel i przeznaczenie regulaminu
Celem Regulaminu jest określenie zasad, na jakich Klienci mogą zwracać towary zakupione w Basco 2.
§ 2 Podstawowe definicje
Basco 2 – Basco 2 Mielec sp. z o.o., ul. Inwestorów 4, 39-300 Mielec; NIP: 817-10-00-867; REGON: 690302608; KRS: 0001066423
Klient – podmiot (osoba fizyczna, osoba prawna lub podmiot nie posiadający osobowości prawnej), który dokonuje zakupów w Basco 2
Towar – dobro materialne zakupione w Basco2
Zwrot – towar, który nie jest rozumiany jako reklamacja (objęty odrębnymi przepisami) i którego zwrot do Basco2 nie wynika z pomyłki w realizacji zamówienia
Zgłoszenie – wniosek Klienta o zgodę Basco 2 na zwrot towaru
§ 3 Postanowienia ogólne
- Regulamin dotyczy zwrotu towarów przez Klienta do Basco 2.
- Regulamin nie dotyczy towarów rozumianych jako reklamacja.
- Zwroty towarów wynikające z pomyłki w realizacji zamówienia przez Basco 2 nie są objęte postanowieniami regulaminu.
- Zwrot towarów jest możliwy po wcześniejszym zaakceptowaniu przez Basco 2.
- Zwrot towarów do Basco 2 możliwy jest w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty dostawy do klienta.
- Zwracany do Basco 2 towar powinien być pełnowartościowy, tzn. powinien przedstawiać taką wartości użytkową i wizualną, jak w momencie dostarczenia towaru do klienta (w przeciwnym razie towar zostanie oddany klientowi).
- Zwrot towaru zakupionego pod specjalne zamówienie klienta możliwy jest jedynie w przypadku akceptacji zwrotu przez dostawcę/producenta, przy czym klient ponosi koszt transportu towaru do dostawcy/producenta.
- Nieuzgodniony wcześniej przez Klienta zwrot towaru nie jest procedowany i rozpatrywany.
§ 4 Procedura postępowania
- Zwrot towaru do Basco 2 odbywa się zgodnie z przepisami regulaminu.
- Informację o chęci zwrotu towaru do Basco 2 należy składać na Panelu B2B Basco 2 poprzez formularz zwrotów online lub drogą mailową do opiekuna Klienta lub Działu Handlowego Basco 2 udzielając możliwie wyczerpujących informacji dotyczących zwrotu:
- Numer dokumentu handlowego
- Specyfikacja zwracanego towaru
- Ilość zwracanego towar
- Powód zwrotu towaru
- Klient może zostać poproszony o udzielenie dodatkowych informacji wyjaśniających, dotyczących zwrotu.
- Po zgłoszeniu chęci zwrotu towaru, Klient otrzyma informację zwrotną o wszczęciu procedury zwrotu.
- Zwrot towaru do Basco 2 jest wstępnie rozpatrywany pod względem formalnym (określonym w § 5) i fizycznym po otrzymaniu zwrotu (określonym w § 6).
- Wstępna decyzja o akceptacji lub odrzuceniu zwrotu towaru podejmowana jest przez Basco 2 możliwie szybko, a informacje o dalszych krokach procedury zwrotu towaru, przekazywana jest Klientowi telefonicznie lub mailowo (w przypadku zwrotu towaru pod specjalne zamówienie informacja o akceptacji lub odrzuceniu zwrotu przekazywana jest po podjęciu decyzji przez dostawcę/producenta).
- Wstępna decyzja o akceptacji zwrotu towaru podejmowana jest po analizie przesłanek formalnych (określonych w § 5), ale może zostać zmieniona po ocenie fizycznej (określonej w § 6). Jeśli czynności organoleptyczne, niewłaściwie zwrócony towar lub niewłaściwa ilość towaru wykażą niezgodność z informacjami przekazanymi wcześniej, towar zostanie zwrócony Klientowi.
- Po otrzymaniu wstępnej decyzji o akceptacji zwrotu, klient:
- dostarcza towar na własny koszt do Basco 2
- przekazuje opiekunowi Klienta
- w przypadku obsługi przez transport wewnętrzny, klient przekazuje kierowcy Basco 2 zwracany towar, jeśli ten posiada wypełniony Protokół Zwrotu pozwalający na identyfikacje Klienta i Zwrotu, na którym widnieje akceptacja pracownika Działu Handlowego Basco 2.
- Basco 2 nie przyjmuje zwrotów w innych miejscach niż siedziba Firmy.
- Dostarczony do Basco 2 zwrot towaru oceniany jest pod względem fizycznym (określonym w § 6), który stanowi drugi etap rozpatrywania zwrotu. W przypadku pozytywnej weryfikacji i akceptacji zwrotu, klient otrzyma drogą fakturę korygującą do faktury sprzedaży, której dotyczy Zwrot, a następnie otrzyma drogą mailową informację o finalnej decyzji dotyczącej przyjęcia zwrotu z prośbą o akceptację.
- Opłata za zwrot towaru pod specjalne zamówienie - uzgodniona wcześniej z dostawcą/producentem – zostanie automatycznie potrącona z faktury korygującej.
§ 5 Kryteria formalne
- Zwrot towaru przez klienta możliwy jest w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty dostawy towaru.
- Basco 2 nie przyjmuje zwrotu towarów dostarczonych w okresie dłuższym niż 30 dni od daty dostawy.
- Basco 2 nie przyjmuje zwrotu towarów zakupionych w innych firmach.
- Towary wymienione poniżej nie podlegają zwrotowi i nie są rozpatrywane:
- promocyjne
- wyprzedażowe
- zakupione jako uszkodzone po niższej cenie
- zakupione pod specjalne zamówienie, jeżeli dostawca/producent nie wyraził zgody na Zwrot
- używane
- zwrócone w niepełnych jednostkach sprzedażowych (ścinki z pełnych kręgów rury lub ścinki rur stalowych)
§ 6 Kryteria fizyczne
- Zwracany do Basco 2 towar powinien był pełnowartościowy, tzn. powinien przedstawiać taką wartości użytkową i wizualną, jak w momencie dostarczenia towaru do klienta.
- Towar niepełnowartościowy, pomimo spełnienia przesłanek formalnych, nie podlega zwrotowi.
- Za towar niepełnowartościowy uznaje się taki, który:
- nie znajduje się w oryginalnym opakowaniu
- posiada uszkodzone opakowanie
- posiada brudne opakowanie
- nie znajduje się na oryginalnym nośniku (paleta, obudowa, skrzynia itp.)
- posiada uszkodzenia mechaniczne (zarysowania, wgniecenia, odrapania itp.)
- jest brudny
- był otwierany
- był używany lub montowany
- jest przeterminowany
- jest zdekompletowany
§ 7 Postanowienia końcowe
- Ewentualne odstępstwa od Regulaminu wymagają pisemnej akceptacji.