Reklamacje i zwroty

Reklamacje Zwroty

PROCEDURA DOTYCZĄCA ZGŁASZANIA I REALIZACJI REKLAMACJI

  1. Sprzedawca odpowiada względem Kupującego za zgodność towaru z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa oraz przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, w sytuacji, gdy zakupiony towar posiada wady fizyczne bądź prawne (Rękojmia), a wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Kupującemu, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w tym art.556-576 Kodeksu cywilnego).

 

REKLAMACJE Z TYTUŁU GWARANCJI

Zasady zgłaszania reklamacji – KONSUMENT

  1. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Zgłoszenia reklamacyjne Konsumentów (klientów indywidualnych) należy zgłaszać mailowo na adres: reklamacje@basco2.pl
  2. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy zawrzeć wszystkie niezbędne informacje potrzebne do rozpatrzenia reklamacji przez producenta.

W formularzu powinny zostać zawarte następujące informacje:

  1. symbol/kod/nazwa urządzenia,
  2. numer seryjny, jeśli został nadany
  3. ilość reklamowanych produktów
  4. numer FS Basco 2
  5. dowód zakupu ostatecznego klienta (faktura lub paragon) - od tego dokumentu liczony jest czas gwarancji
  6. powód reklamacji
  7. data wystąpienia wady
  8. preferowany sposób jej rozpatrzenia
  9. zdjęcie wady/ uszkodzonego towaru

Po przesłaniu reklamacji na ww. adres mailowy, pracownik Działu Reklamacji Basco 2 skontaktuje się z Państwem celem omówienia dalszych kroków reklamacyjnych.

Towar przekazywany bezpośrednio do siedziby firmy Basco 2 bądź jednego z oddziałów powinien być odpowiednio zapakowany, najlepiej, w oryginalnym, zabezpieczonym w odpowiedni sposób kartonowym pudełku (z wypełnieniem w środku) Do reklamacji powinien być dołożony wypełniony formularz reklamacyjny.

Zasady zgłaszania reklamacji - PRZEDSIĘBIORCA

  1. Reklamacje zakupionych towarów ze względu na ich wady fabryczne należy zgłaszać bezpośrednio w Autoryzowanym Serwisie Producenta / Gwaranta lub po zalogowaniu na Panelu B2B Basco 2 poprzez formularz reklamacyjny online.
  2. W celu złożenia reklamacji poprzez formularz reklamacyjny, należy kliknąć pomarańczowy przycisk „NOWE ZGŁOSZENIE”, a następnie wybrać fakturę, na której widnieje reklamowany towar.

W kolejnym kroku prosimy uzupełnić informacje:

  1. zaznaczyć reklamowany towar
  2. wpisać ilość reklamowanych produktów
  3. podać numer seryjny (jeśli urządzenie go posiada)
  4. załączyć zdjęcie wady/ uszkodzonego towaru
  5. skan dowodu zakupu ostatecznego klienta, jeśli taki dokument został wystawiony (faktura lub paragon) - od tego dokumentu liczony jest czas gwarancji
  6. podać powód reklamacji
  7. wpisać oczekiwania - preferowany sposób rozpatrzenia reklamacji
  8. adres, pod którym znajduje się reklamowany towar/ adres montażu

W celu zatwierdzenia prosimy o kliknięcie przycisku „wyślij zgłoszenie”

  1. Po złożeniu reklamacji na Panelu w ciągu najbliższych 3 dni skontaktuje się z Państwem telefonicznie bądź mailowo pracownik Działu Reklamacji Basco 2 informujący o dalszych krokach reklamacyjnych.  
  2. Po otrzymaniu informacji zwrotnej od pracownika Działu Reklamacji Basco 2, reklamowany produkt:
  • zostanie zgłoszony do serwisu producenta
  • zostanie odebrany przez kuriera, bezpośrednio od klienta
  • należy dostarczyć do Hurtowni Basco 2 w Mielcu. - Można to zrobić bezpłatnie przekazując towar w najbliższej dostawie kierowcy Basco 2 wraz z wypełnionym formularzem reklamacyjnym.

Podczas przekazywania reklamowanego towaru kierowcy Basco 2 powinien on być odpowiednio zapakowany, najlepiej, aby był przekazany w oryginalnym, zabezpieczonym w odpowiedni sposób kartonowym pudełku (z wypełnieniem w środku), reklamację prosimy opisać numerem reklamacji nadanym w trakcie zgłaszania jej poprzez formularz zamieszczony na stronie B2B.

Dokumenty wymagane w opakowaniu wraz z reklamowanym towarem to:

 a) Karta gwarancyjna (powinna zawierać wpisaną datę sprzedaży, czytelne dane dot. sprzedawcy oraz numer seryjny urządzenia). Jest to niezbędny dokument do zweryfikowania urządzenia oraz miejsca jego zakupu.

 b) Dowód zakupu (paragon fiskalny lub faktura) potrzebny jest do sprawdzenia daty zakupu towaru oraz do potwierdzenia zakupu towaru przez użytkownika.

Przekazanie wszystkich informacji na panelu znacząco usprawni cały proces reklamacyjny, bez konieczności zwłoki spowodowanej ustaleniami przyczyn reklamacji, jak również gromadzeniem informacji potrzebnych do jej przyjęcia.

  1. Basco 2 Mielec Sp. z o.o. zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni roboczych od daty zgłoszenia reklamacji poprzez formularz internetowy na stronie siedziby Spółki. Sprzedawca zastrzega sobie jednak prawo do wydłużenia terminu rozpatrzenia reklamacji. Zgłoszenia będą rozpatrywane w kolejności odebrania. Czas przyjęcia wniosku wynosi ok. 3 dni roboczych.
  2. Status zgłoszonych reklamacji oraz informacje o ich rozpatrzeniu będą widoczne na naszym panelu w zakładce „zwroty i reklamacje”. W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt telefoniczny bądź mailowy z naszym pracownikiem z Działu Reklamacji.
  3. Niekompletne informacje dotyczące zgłoszenia reklamacyjnego spowodują brak możliwości pozytywnego rozpatrzenia sprawy. W przypadku braku dowodu zakupu oraz karty gwarancyjnej (niewypełniona/nieczytelna/brak karty) Nabywca traci uprawnienia do gwarancji.
  4. Uszkodzenia mechaniczne towaru (wady powstałe nie z winy producenta, czyli wszelkiego rodzaju zarysowania, wgniecenia, obtarcia itp.) nie podlegają Gwarancji, wyjątek stanowią uszkodzenia powstałe w czasie Transportu - stwierdzone przy Kierowcy z firmy Basco 2 /Kurierze. Należy wówczas sporządzić protokół podpisany przez Państwa i doręczyciela w dniu dostawy. Tylko w tym przypadku reklamacja z tytułu wad powstałych w czasie transportu zostanie uznana.
  5. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia towarów, które powstały wskutek działania sił wyższych (typu powódź, mróz, pożar itp.)
  6. Gwarancja obejmuje wyłącznie towary zakupione na terenie Polski.
     

UWAGI

  • W przypadku pojemnościowych gazowych/elektrycznych oraz przepływowych podgrzewaczy wody, zasobników, kotłów, pomp ciepła itp. najlepiej od razu przekazać zgłoszenie reklamacyjne do autoryzowanego serwisu producenta. Adres mailowy i telefon do zgłoszenia takiej usterki znajdują się zawsze na stronie danego producenta urządzenia.
  • Naprawa uszkodzonego urządzenia zostanie wykonana w miejscu jego zamontowania, przy jednoczesnym zweryfikowaniu przez instalatora posiadającego odpowiednie uprawnienia czy urządzenie zostało zamontowane prawidłowo.

Nie należy samodzielnie demontować urządzenia i przekazywać fizycznie do Sprzedawcy.

  • W przypadku wszelkiego rodzaju uszkodzeń mechanicznych nowych grzejników, podstawą do uznania tego typu reklamacji będzie sprawdzenie każdego grzejnika podczas dostawy, przy obecności kierowcy z firmy Basco 2 lub kurierze oraz spisanie protokołu uszkodzeń w przypadku ich stwierdzenia.
  • Pozostałe urządzenia zgłaszamy w standardowy sposób j/w

REKLAMACJE Z TYTUŁU RĘKOJMI – PRZEDSIĘBIORCA

  1. Reklamacje z tytułu rękojmi – PRZEDSIĘBIORCA - Odnośnie umów sprzedaży zawartych od 25.12.2014 r., zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.

Dokumenty do pobrania: